Friday, September 19, 2008

Kerja...kerja...kerja...

Pepagi lagi aku dh hangin jer ngan minah nie...smlm aku mc..sakit poyot ngan cherrey berry...lps tu dia ckp ada client 'Mr A' nie smlm tepon & bising pasal ader laa staff LHDN tepon dier bgtau yg dokumen LHDN mintak tu dorang blum diterima lagi...pd hal aku dh pos guna pos berdaftar dh 11.09.2008 lepas.

Tp yg aku hangin tu bukan pasal mamat pejabat pos, posmen, ataupun staff LHDN yg maleh nk cari surat tu (senang2 jer ckp surat x smpai lg), yg aku hangin sbnornya kt minah tu. Suka sgt interprem kt keje org lain. Apa xcukup lagi ker ngan fail2 yg melambak atas meja dier tu? Alaaa...aku tau poms tu mmg suka letak fail bebyk atas meja dier...bior bos hengat mcm dier byk keje sgt. Padahal tu hampeh...buakan aku xtau dier slalu menyalah gunakan waktu pejabat nie ngan hal2 peribadi, tepon luar, klik2 kt komputer, mcm buat keje...padahal tu...haaa...nis aku nk ngumpat...dier slalu tgk fail staff2 lain. Terutamanya doc kt dlm pc aku nie. Aku slalu nmpak dia copy balik doc yg aku buat ke dlm pc dier. Lps tu komputer die penuh...mana xnyer...dlm folder...ada folder...ada folder lg...

Kalu dia on leave ker..mc ke...x pon kalu nk cari doc kt pc dier...mesti leh sesat. Sesat dlm folder. Bengong tul pompuan tu. Nmpak sgt buta...buta hati...buta mata...buta IT...

No comments: