Monday, September 8, 2008

AQMYL FARHIN 5TH BIRTHDAY

Aku disahkan mengandung selepas tiga bulan usia perkahwinan kami. Mestilah berita ini amat menggembirakan kami & keluarga....anak yang bakal dilahirkan nie merupakan cucu sulung bagi keluarga kedua belah2 pihak.

Mula dpt tau mengandung jer, En. Azlan dh “tumbang” dulu. Dia demam...lepak jer. Bukan setakat demam jer, slps tu dia xder selera makan...tekak yg loya2...pendek kata mcm dia lak yg ngandung. Aku rileks jer...nak kata x der morning sickness langsung mcm bohong pulak kan....btul x? Korang cuba pkir laa...masa tu kan berlaku perubahan hormon dlm badan kita kan, mesti rasa lain kan...mcm nk dtg “period”...mesti rasa semacam jer kan...

Gtu lah gak ngan aku nie...pening kepala...muntah2...tentulah ada...tapi mungkin xderla setruk maner sbb aku dh berkongsi kemabukkan aku tu ngan en. Azlan kann...kesian jer aku tgk dier...turun gak berat badan dier dibuatnya. Bila dier sihat skit...aku lak lepak...bila aku sihat skit...dia lak yg melepek...masing2 ambil giliran terlepek cam tu.

Mengidam....mmmm...yg nie best. Aku nie kalu mengidam makan cam pelik skit...masa tu aku teringin laa nak makan mee rebus...tapi aku xnak mee rebus yg kt BP nie...nak mee rebus yg femes kt Stulang JB tu...ke Stulang laa gamaknya kami....nak ikan bakar...stakat ikan bakar kt BP nie x nak...nak gak yg kt Umbai....g laaa ke Umbai makan ikan bakar. Dah tu tekak nie kan asyik terasa nak minum kopi kt Coffee Bean or Starbuck s jer. Masa tu Old Town White Coffee lum bukak bisnes kt cni lg…so kenalah g City Square JB ataupon ke Mahkota Parade Melaka…baru laa dpt minum. Kira sepanjang mengandung tu disamping nak memuaskan tekak…puas laa aku dpt g berjalan kesana kecni.

Pantas sungguh maser berlalu...bayi lelaki seberat 3.6kg yg dilahirkan pd tanggal 08.09.2003 tepat jam 7.03 pagi dan diberikan nama AQMYL FARHIN kini telahpun berusia 5 tahun. Semenjak kecil dia x banyak kerenah. Ramai yg melayan keletah dia tambahan pula dier merupakan cucu sulung bg keluarga kedua2 belah pihak. Cucu kesayangan laa kira2nya anak aku nie.

Kini dia telahpun bersekolah tadika, suka menyakat adik, manja ngan sumer ahli keluarga terutamanya ngan adik2 aku. Mulut yg pok pek pok pek mengalahkan mak nenek. Selalu buat pertanyaan yg pelik2. Antaranya:-

  • Kt maner nk petik suiz guruh?
  • Mcm maner Allah jadikan manusia nie?
  • Nyang (nenek aku) mati jadi hantu tak?
  • Ada skali tu dier siap leh tanya kt bapak aku, atuk...atuk nie kalu mati nanti jadi hantu tak? Penin x penin lak menjawab soalan dr mulut mungil dier nie.

Nk dijadikan citer...leh 1 kelas ngan Aida, anak x-gf en. Azlan kita nie. Yg bujang aku nie leh syok lak kt si Aida nie. Start dr awal tahun ari tu lg dh mula puji si Aida cute laa...comel laa...chantekk laa...hish...umor baru 5 tahun tuuu. Sakit dada mama nie Aqmyl woiii.... Anyway...Selamat Hari Lahir sayang....jgn nakal2 k...mama senantiasa mendoakan moga2 anak mama nie jadi insan yg soleh, berjaya di dunia & di akhirat...amin

No comments: