Tuesday, February 3, 2009

Laser lagi

Mak g check-up kat HSA JB pagi tdi. Nk tgk keadaan penyakit batu karang yg ada kt buah pinggang dier. Masa aku lunch, aku tepon adik aku yg temankan mak. Dia beritahu yg batu karang kt buah pinggang sblh kiri tu dh besar, kt sblh kanan pon ada gak tapi saiznya lebih kecil. Doc dah tetapkan nak buat laser lagi pada akhir Mac nanti.

Terkezut gak aku dibuatnya. Mana idaknya, kalu nk diikutkan ni kali ke-3 mak kena laser. Ingat tak yg aku citer pd n3 C.I.N.T.A tempohari, mak aku masuk hospital sebulan. Pasal masalah batu karang nie laa. Kali ke-2 tahun 2007, 3 minggu lps arwah nenek aku meninggal mak aku kena admit kt HSA. Kena laser & stay kt wad hampir 2 minggu.

Terbayang lagi sepanjang mak kt spital, adik beradik aku termasuk Bak terpaksa "berumahtangga" kt umah Kak Leha @ BBU. Dh umah dier yg kira terdekat, leh gak kalu nak berulang alik dr umah Mak Long @ Kulai.

Adik aku ckp mak sedih bukan main lg. Ye laa kan...mengenangkan nasib nk kena laser lg...terbayang lepaknya lps tu kan. Nak buat camner, takkan nak simpan lak penyakit dlm badan kan...

Moga mak lebih kuat utk menghadapinya & cepat pulih.*amin*

3 comments:

Anonymous said...

As
kwn aku ada bgtau, ada daun yg minum buat air...pastu i'Allah batu karang tu hancur....kencing nanti keluar sekali....ketul2 kecik.....

Kalo ko nak, aku check dgn kawan aku ape nama daun tu.....

Lya

Anonymous said...

Daun tu namanya daun pecah kaca... ada abg jiran aku sakit yg sama cuba dah minum pu kesannya tak pelu lg pegi surgery..

Anonymous said...

yg i tau bayam batu....

Lya