Monday, November 9, 2009

Payung Siti Fatimah punya hal

Mlm minggu ari tu disbbkan anak2 bujang aku dh tdo...maka mama dier nie baru ler dpt peluang pegang remote astro. Kalu idak...jgn harap ler berpeluang nak tgk channel lain...asyik2 613, 615 & 616 jer. Tukar saner, tukar cnie..aku pon layan laa citer cerekarama kat tv3, Payung Siti Fatimah. Pelakonnya Ako Mustapaha, Bienda, Safura dan Fauziah Nawawi.

Citernya mengenai Bienda yang meminta agar suaminya, Ako Mustapha menikah dengan Rahmah, lakonan Safura yg merupakan x-gf Ako suatu ketika dahulu. Bienda nie rupa2nya ada penyakit barah hati tapi dirahsiakan daripada pengetahuan suaminya. Kesudahannya citer nie kedua2nya, Bienda dan Safura meninggal dunia akibat kematian jalan raya ketika dalam perjalanan pulang dari PD.

Aku dh mula emo maser tgk part si Ako tu nak menikah, Bienda nie yg sarungkan cincin kat jari Safura, Ako leh buat muka gatal2 gitew tgk Safura. Yg makcik2 kat belakang tu siap bisik2 lagi. Yang akunie leh beria2 nangis. Emo tul aku mlm tu. Sedih ko tgk adegan tu. Kalu aku laa laki aku nak kawen lagi (selisih....dijauhkan laaa), mau aku meroyan kat ctu. Tp si Bienda nie leh releks jer. Ader ke perempuan camtu? Hishhhh...x sanggup aku!!!!!

Bila tgk aku dh merah2 mata, apalagi mr hubby mula membebelkan aku, tu laa suka sgt tgk citer melayu. Citer gaduh laki bini, keluarga berantakan, itu jer laa. Dh tu nanges2 lak...huhuhu...maner laa x bengang pak cik tu. Berjaya citer tu mempengaruhi aku mlm tu.

Bukan setakat tu jer, mlm tdi aku siap mimpi lak. Mr hubby nak kawen. ~ Seb baik mimpi, mimpikan mainan tdo ~. Terjaga pagi tu, trus aku toleh sebelah, perghhhh....lega tgk mr hubby masih ader kat sebelah. Kejutkan mr hubby, start dh emo dh time tu...citer kat mr hubby yg aku mimpi dier nak kawen lagi. Nak melalak lagi ler tu...hmmmm...perlukah aku citer apa yg terjadi seterusnya??? teeettttttttttt......

1 comment:

esh said...

hahahaha :P
layan lagi citer camtu.....

aku memula nak tgk gak...tapi ntah apehal, tak jadik.