Saturday, April 4, 2009

Serai di Lanjut, Rompin, Pahang....Part 1

Ntah apa mimpi en Azlan bebarapa hari lps, ketika sdg lepak2 ngan 2A yg khusyuk ngadap PS, tetiba dier tanya nak g bercuti lg tak? Wahhhh...aku mmg pantang kalu dengor hubby tanya soalan camtu, pantang ditanya + diajak = pasti mau. Dgn muka yg penuh kegembiraannya, dgn buat sora ala2 manja gitew (kena gak ler amek hati mamat nie kan), nak ke mana kita? Gi Serai di Lanjut Beach & Golf Resort @ Rompin, Pahang. Rompin pon Rompin laa, yg penting dpt spend time together.


Sungguhpon en Azlan dh kuarkan arahan utk bersiap awal sbb nak gerak awal, namun arahan tinggal arahan jer, mana taknya, tangan aku nie cuma 2 jer, kaki aku aku pon cuma 2 jer. Itupon dh hampir kul 10 pg baru kuar dr umah.


Jauh perjalanan kami pagi tu; BP - Kluang - Mersing - Rompin. Aqeef pulak tetiba cakap dier sakit kepala, aku dh agak dh, dier mmg x tahan kalu lalu jln cam ular kena palu tu. Mmg aku dh standbykan ubat, lps bg makan ubat, dier pon tdo. Time lalu jln kt Felda Nitar yg 'berbuai2' tu sehinggalah ke Endau, nasib baik dier tido alu x leh muntah anak bujang aku tu. Masa g Genting Highlands dolu pon gitew gak, siap leh muntah 2x lak. Waduh2....

Alhamdulillah, kami slamat smpai @ Serai di Lanjut lebih kurang kul 1.15 tghari. Yg paling xcited skali dh tentulah 2A, happy banget dorang dibawak g bercuti mcm tu. Awal2 lg dh tanya, ni nak g hotel "X" ke? Ooooo.....tidak.....bukan hotel "X" yg itew. Hotel "X"? Nie gara2 g bercuti ngan adik aku laa tahun lps @ Desaru Holiday Chalet. Dgn hg yg mencekik darah, chalet yg totally out, dgn monyetnya laa, mlm tdo siap ada kelawar lagi, sungguh mmg patut kena "X" ngan anak2 aku. Tobat...aku x moh g ctu lg!!!!!



Nasib baik kat Serai di Lanjut nie, biliknya selesa abis, besar lak tu. Yg paling besh ada balcony yg ngadap ke swimming pool. 2A mcm biasa, jadi QA jap, check sana, check sini, smpai ke bilik air pon dorang check skali lastly lompat2 atas katil tanda kegembiraan. Xder xtvt slps mkn tghari, tdo laa beb....kumpul tenaga utk xtvt selanjutnya petang nanti. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...................................

1 comment:

azah said...

nampak macam best ni..nak pergi la minggu depan...makan cam na ok tak...