Monday, February 1, 2010

TAG berkenaan suami

TAG dari Lina adik manis (tokey cuppies ni) sebenarnya dah lama saya peram...ingat nak buat pekasam jer macam yang lain...tapi angin saya baik kali ni. Walaupun dah tersimpan agak lama akak buat juga ni tau...jangan marah akak yer adik manis.


1. First time you met him - when and where?
Masa sekolah rendah dulu...darjah 5 ke 6...tahun bila ekk...tak ingat lak...kena kira balik. Hahahaha...jangan tak tau, saya dan en. Azlan ni sama-sama 1 sekolah semenjak sekolah rendah lagi. Sampailah sekolah menengah...sampai lah habis tingkatan 6.


2. Love at first sight?
Oooooo tidak...tidak...tidak. Sama sekali tidak. Saya sama sekali TIDAK jatuh cinta pada en. Azlan pada pandang pertama. Tapi tak pasti pula kalau en. Azlan jatuh cinta pada saya pada pandang pertama. Hahahahaha.....~~~statement tidak sedar diri sungguh~~~Masa sekolah dulu, masing-masing buat hal sendiri. Dengan dunia sendiri. Dan lagi, masa sekolah dulu saya tidak berapa berkenan sangat dengan dia, poyo jer. Haaa...laa nie, dialah chinta hati saya selamanya. Gelak...gelak laa....


3.Who is he when the first time you met him?
Salah seorang anggota koir sekolah rendah. Dia ada suara beb...ni memang saya tidak boleh nafikan. Sehingga kini, pantang jumpa mikrofon sungguhpun di majlis kawin (setakat saudara mara terdekat laa....majlis orang lain dia "shy shy cat" pula) pastinya dia turut menyumbangkan suara beliau.


4. How long it takes for him to ask you out for a date?
Hishhhh...lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sungguh. Kali pertama dating adalah ketika habis STPM.


5. First place dating?
Wetex Parade, Muar. Ya.....kami berdating sampai ke Muar. Naik bas lagi masa tu. Naik bas Lian Hoe yang warna kuning tu. Gelak laaa lagi....


6. How he proposed?
Dia tanya sama ada boleh terima dia tak? ~~~Ingat nak minta kerja ke hapa???~~~


7. Special date with him?
Kekadang tu dia suka bua kejutan. Masa tu saya di UKM, dia datang terjongol jer kat asrama saya. Masa belajar tu manalah mampu nak pakai handphone kan...(ia merupakan barangan mewah pada ketika itu...) jadi pasti ada messenger yang tolong panggilkan saya di bilik. Ingatkan secret admirer ke yang panggil, rupa-rupanya buah hati pengarang jantung saya yang datang.

8. Changes that he asked you to do?
Jangan garang sangat leh?


9. What is about him that you love love so much?
Dia pendengar yang baik. Samada cerita gembira atau sedih, dia sedia mendengar. Paling best part kutuk orang, dia pastinya akan turut menokok menambah mana yang kurang. Kira ok laa tu kan?


10. What is about him that you wish he would change?
Kurangkan aktiviti luaran...ni tidak;
Isnin - Badminton.
Selasa - Futsal.
Rabu - Bowling.
Khamis - Tiada aktiviti.
Jumaat - Praktis gitar & ngeteh kat Seroja.


11. You lose your mind and crack your head when he?
Balik ngeteh lewat dari pukul 2 pagi. Mahu jer saya kunci pintu bilik.


12. You will smile through your eyes for the whole day when he?
Ada kat rumah laaaa, senang hati saya. Tambahan pula sejak dah ada gitar elektrik ni, pasti ada mini konsert kat rumah.


13. Complete below sentences "My love towards my husband is as big as...?
Pertanyaan di atas mengingatkan saya pada lagu Hetty Koes Endang `Jawapan Cintaku Sedalam Atlantik'. Tak payah jawap laa, cuma hayatilah saja lagu ni...akak memang suka lagu lama-lama macam ni.

Cinta dihati mu sedalam lautan
Tidak tidak aku sangsikan
Rindu didadamu seluas angkasa
Bukan bukan aku ragukan

Bintang dan rembulan yang tinggi di awan
Tidak tidak seindah cintamu
Ombak dan gelombang di tengah lautan
Bukan bukan seganas rindu mu

Hanya satu di dunia
Hanya satu dalam dada
Yang ku damba
Sepenuh jiwa raga ku

Cinta yang ku damba
Cinta siapa kalau bukan cinta mu
Bila kau memandang ku
Berdenyut-denyut denyut jantungku

Rindu yang ku damba
Rindu siapa kalau bukan rindu mu
Bila ku memeluk mu
Seakan copot copot jantung ku


Terima kasih Lina..........jangan serik untuk men-TAG akak lagi. Kikikikikikiki....

1 comment:

cc said...

ingtkn tak sudi buat ;p

baiklahhhh lps neh namamu akan ku seru lg...ngeh3