Friday, February 19, 2010

Aqmyl & lukisannya...Bhgn 2

Lukisan yang ini pula dibuat dalam cuti panjang ni. Habis kertas yang atuk dia dah siap potong yang bakal digunakan untuk menulis senarai barang yang nenek pesan ijka ke kedai dikerjakan oleh "cucu bertuah" ni ~~~Aminnn~~~

Kereta kebal.
~~~ Dunia askar memang tidak dapat dipisahkan dari anak bujang saya ni. ~~~


Love.
~~~ Ringkas saja jawapan dia sambil tersengih-sengih kat saya... ~~~


Paip air.
~~~ Ok...saya boleh terima...~~~


Orang bogel.
Oppssss...18sx tu. No komen...


Rumah
~~~ Ok...diterima juga ~~~


Kamera.
~~~ Mmmmm...okkkkk ~~~


Sawah padi.
~~~ Boleh tahan
~~~

Tapi yang saya tak boleh tahan bila dia menampal hasil seni beliau kat cermin almari besar ni. Tengok laa tu...alasannya...nanti kalau ada orang datang, orang tu boleh tengok lukisan dia.


Tambah dia lagi, manalah tahu kalau-kalau orang tu nak suka dan nak beli lukisannya. Boleh jual...nanti dapat duit...kumpul...kumpul...kumpul...bila dah banyak nak buat pergi bercuti.

Adussss...pening kepala saya. Nak ditanggalkan, dia dah warning siap-siap, dia akan lukis lebih banyak lagi dan tampal kat situ.


Ada sesiapa berani nak beli lukisan-lukisan ni?

Sebelum ni dia pernah buat beberapa keping lukisan (saya tak sempat nak snap gambar tu), dibawa ke sekolah. Saya ingatkan macam biasa lah, dia sekadar nak tunjuk kat kawan-kawan sekolah hasil kerja dia. Rupa-rupanya dia jual. Ya...saya ulang sekali lagi....JUAL. Terkejut badak saya dan en. Azlan dibuatnya.

Dalam kereta lepas ambil dia balik sekolah petang tu, dia cakap, duit yang ayah bagi tu Aqmyl tak guna pun. Saya tanya, habis tu beli makanan waktu rehat guna duit siapa? Bimbang jugal manalah tau dia ambil duit budak lain ke. Selamba jer dia jawab, tak laa. Aqmyl jual lukisan yang Aqmyl buat tu kat kawan. Satu keping = 0.50 sen.

Saya pandang en. Azlan...en. Azlan pandang saya semula. Terdiam. Lepas tu senyum sendiri. Anak...anak....

3 comments:

esh said...

awat semua lukisan aqmyl ada 'two'?
signature ke? wah wah....:D

Anonymous said...

boleh tahan la k.as...
kot2 jadi pelukis profesional mana tau...

Azryn said...

esh: x perasan lak sumer lukisan dier ada 'two'. nanti temuramah dia lg...

anonymous: mudah2an...aminnnnn...