Wednesday, October 1, 2008

1st Day Raya @ My Mom House

Mlm tdi aku blk jap umah my PIL utk settlekan kemas umah ngan isi kuih raya dlm balang. Itulah tugas yg ku sandang semenjak aku kawin ngan En. Azlan. Mmmmm....bilalah adik ipar aku nie nak kawin...ader gk geng buat sumer tu...balik umah pon dh dkt2 kul 1.

Lps tdokan 2A. aku smpat2kan buat sebijik kek coklat yg aku amek resipinya dr sifu masakan di alam cyber nie, K.Hanieliza kiter nie laa. Time aku buat sbom2 nie, sumer puji sodap....heheheheheh....x tau sama ada resipi kek tu yg mmg dh semulajadi sodap ataupun aku nie mmg pandai buat kek . Tp kenyataannya mmg kek coklat tu dpt pujian ramai. Thanks K.Liza sbb berkongsi resipi kek yg yummy nie.

Stlh 6 tahun kawin, baru nielah aku dpt beraya kt umah mak aku dipagi2 raya nie. Waduhhh...happy banget aku seh. Itupun hubby bg green light biler mak long yg mmg tradisinya beraya kt kg cni, hanya dpt beraya kt kg nie pd raya ke-2 sok. Hubby ckp ciann mak yg asyik merah2 mata nangis sbb 1st time mak long x balik kg awal. Yg ader cuma ktorg 4 bradik nie jer laa termasuk 2A yg mengecohkan suasana pagi2 raya nie.






2A xcited btul bila dengor takbir raya pagi2 tu. Mandikan dorang dulu trus pakaikan baju raya. Aku maleh btul ngan Aqeef yg mesti nk nangis2 dulu xnak pakai baju melayu. Lari turun naik tangga umah ngan b***l. Aku biarkan jer dia lari2 mcm tu smbil nangis2 tu dulu jap, bila dier dh puas nangis baru leh pakaikan baju melayu. Tu pon mulutnya bising asyok ckp, Aqeef nk pakai baju ultraman laa mama, hishhhhh.....x tau ke ultraman pon nk raya gk ari nie....hangin jer aku ngan Aqeef pagi2 tu.

Hubby balik sembahyang raya trus ader sisi fotografi keluarga. Pakai kamera mekah aku nie jer. Tgk laa budak ensem ber2 nie. Lps tu baru sesi nangis2 minta maaf ngan mak & bak. Aku laa yg memulakan acara nangis pagi tu. Kikikiki.....arg kalu ader byk buat salah mmg mcm tu gamaknya. Hisshhhhh.....feeling tu beb.

No comments: