Saturday, October 11, 2008

Majlis Persandingan Lina & Fauzi


Pegi umah pengantin pon dh dkt2 kul 2. Maner xnyer..mak aku g rewang tinggalkan aku kat umah ngan kain baju lum basuh. Jadi aku kena laa basuh kain dulu...sidai kain lg....basuh pinggan lagi...kemas umah lagi....tu yg lmbt. Smpai ctu...sumer dh smpai. Maap la yer...aku lmbat skit. Jumpa pengantin...ulur hadiah...jumpa tuan tanah...ehhh...tuan tanah lak...tuan umah....salam kaut....lps tu kami sekeluarga isi porot laa aper lg. Wahhh...sodap btul makan nasi beriani, lauk2nya pon pelbagai: dalca...ado, ayam masak mera...ado, kurma lembu....ado, daging kambing...ado...tu lum lg ngan paceri nanas...sodap....mmg kira marvelous laa.

Udah jer makan, kompang pon bunyi. Berebut2 aku dh mcm mamarazi pon ader nak amek gambo pengantin. Mcm biasa kena bayar tol dulu yer sblom dpt naik pelamin. Aku, Azela ngan Yan pon x lpskan pluang jugak beb nak kutip tol nie. Mak buyung berdua tu x nak joint lak. Sajer jer nk menyakat pengantin. Smpai abis red packet yg sedara Fauzi nie bwk dibuatnya.

Haaaaaa....peringatan kpd sesiapa yg bakal berkahwin ngan gadis dari Johor...anda dinasihatkan menyediakan duit tol byk2 k. Kalau sedara mara pengantin ramai...lg jenuh korang dibuatnya. Lagi kalu kena sedara mara yg memang kaki sakat....berpeluh laa pengantin & pengapit dibuatnya. Duit mak andam utk bukak kipas pon kena bayar gak tau. Utk bukak kipas tu pon mau gak dlm RM80-100 gak tu. Kalu x silap aku ler. Haaa....pandai2 korang laa....




Yg seronok bila ada majlis kawin nie sbb dpt kumpul ngan sumer "kupu2" aku nie. "Reunite" semula ngan Azela, Intan, Lin & Yan. Nielah pluang nk borak2 sakan ngan dorang, sumer dh jadi/bakal jadi mak budak, tapi bila dh kumpul sesama....huh...mengalahkan anak dara lak dier punya kecoh. Lupa anak...lupa laki jap dibuatnya. Yg bestnya, sumer giler gambo, jap klik saner, jap klik cni. Penin kepala laki aku dibuatnya. Jgn mara yer en. Azlan....bukan selalu dpt pluang kumpul ngan kerabat sesama cam nie.

No comments: