Thursday, October 2, 2008

Summary of My Ist Week Aidilfitri

Aidilfitri Hari ke-2

Ngadap tv jer lps kemas2 umah. Tghari baru Mak Long smpai. Lps tu baru laa riuh skit umah. Kebetulan lps Asar, adik bradik Bak pon dtg gak. Sempat laa menjamu dorang sumer makan. Penuh laa umah dibuatnya smpai ke malam. Abg Han & Kak Ina sefamily pon dtg gak mlm tu. Haaa...nielah baru raya namanya.

Aidilfitri Hari ke-3

Dlm kul 10, my FIL tepon ajak g umah Wak Tep. Aku lak tgh membaking kek coklat utk Yatie. Lmbat skit leh laa kalu nak g. Kul 12 tghari baru grak ke Kt Tinggi. Aku leh tdo sepanjang perjalanan memandangkan keadaan cuaca yg mendung jer, syok laa dpt tdo. Bowing jer muker En. Azlan bila tgk co-pilot dier membuta. Hishhh...bukannya selalu aku dpt tdo dlm kete...selalunya ku tahan jer mataku ini dr terlena...melainkan kalu mmg dh xleh nk tahan lg...baru ler aku tdo. Itupon aku minta izin dolu tau dr En. Azlan...bukannya main bantai membuta cam tu jer tauuu....isteri mithali laa katakan...gediksss jer....nyampah.

Lps solat, g makan kt Tmn Kota Jaya dulu. X lama lps ktorg smpai kt umah Wak Tep, Cik Nab & Cik Zali ngan Eisya d'teddy bear pon smpai. Ingar nk g umah Cik Zah, tp skali g saner, umahnya tutup la pulaks. Cik Zali nk g JB umah Cik Chik tp abah ajak balik sbb ingat nk g umah Nyai Minah. Skali kt bdr Kluang kete byk laa pulak, dh ler byk traffic light kan kt area pinggir bandar dier tu kan...jd slow jer laa.

Kt Ayer Hitam pon cm tu gak. Kete yg nak masuk highway dh berderet, gitulah gak yg menghala ke BP. Yg menghala ke Spg Renggam langsung x bergerak. Ramai yg singgah kt Ayer Hitam. Bli bunga laa, bli krepek laa, ada gak yg aku nmpak dok memikul (MEMIKUL k...) tikar kayu yg printed gambor bunga2 tu. Aku ckp yg en Azlan, jom ler kita singgah jap...bukan nak beli aper2 pon...sajer nk memeriahkan suasana jer...lekss jer dier ckp...ala yang...x yah sibuk2 bli bunga2 tu..buat jd sarang nyamuk ker. Hishhhh....menchii tau.

Aidilfitri Hari ke-4

Ptg tu, Yan sefamily dtg ngan En. Hairul Anuar Sari (a.k.a Mamat Si Parang Kontot) sefamily gak. Mamt nie schollmate aku maser sek rendah kt SKBS. Bila masuk sek. men. kami berpecah sbb dia masuk SMS dan aku masuk SDBL tapi tetap 1 sek agama kt Kg. Istana. Kami sama2 masuk UKM tapi dia dr matrik manakala aku lak lps STPM. Dia ngan Ila amek accountancy manakala aku amek economy. Aku kenal baik ngan Ila sbb kami sama2 join UKSS.

Yan nie 2nd cousin aku, duduk kt sblh umah nie jer. Ktorg mmg rapat giler sejak kecil lg. Dia dulu sek Convent tapi kawan dia dh mcm kawan aku, gitu gak ngan kawan2 aku sumer jadi kawan dier. Biler dier masuk Uitm Cwgn Lendu, percaya x yg ktorg leh tulis surat sampai 4-5 helai. Yelah, dlm tahun '94 tu maner laa sibuk ngan sms, mms malah internet cam laa nie. Jd surat laa penghubung kami. Masa aku kt UKM dia pon penah beberapa kali tumpang tdo kt hostel Kamsis Z sbb nk g dating ngan Yasir. Lps tu, dia smbung degree kt Uitm Shah Alam dan trus memulakan kerjaya kt Flextronix. Sehingga kini kam masih kerap ber sms dan beremail. Mcm2 citer yg kami kongsikan bersama, pelbagai memori kami ciptakan bersama. Btul tak Yan???

Sbb tu laa Yan ngan Mamat leh joint together2 sungguhpun masing2 dh ader family sendiri. Yan ngan Yasir dh ader sepasang cahayamata manakala Mamat & Ila ader 3 anak. Seronok laa bila dpt kumpul sesama mcm tu.

No comments: