Monday, December 8, 2008

Aidiladha 2008

Hujan sejak awal pagi tadi...aku mmg ler tdo lewat mlm tdi...kunun2nya tolong mak kemas2kan dapur yg berselerak lps dh siap2 masak...yolah...dh ler aku x tolong dowang masak...dowang dh penat sepah2kan dapor...turn aku lak kena kemas2 merangkap cuci pinggan serta benda2 yg sewaktu dgnnya. Nasib ko laaa labuuuuuu....

Sojukkk tu mmg payah ler nak bukak mata kan...tp memandangkan ari nie raya...nk kena gosokkan baju hubby yg nk g solat kt masjid lak...sila sedar diri yg awk tu bini owang yer...lps hubby g solat kt masjid dlm hujan2 tu...mandikan 2A lak...dh siapkan dowang berdua tu dh sonang skit...kemaskan skit brg2 nak bwk balik "bandar"...nk buek camno...dh umah my PIL kt bandar...kena laa balik bandar...

Kalu nk ikutkan kt sebelah umah nie pon ada buat korban gak...2 ekor lembu lg...tp memandangkan kena gak balik umah keluarga mertua ku itu...so...berangkat laa kami sekeluarga...bukan jauh mana pon...5 minit dh sampai...apa lg Aqeef...nyanyi laa...ooooo balik kg...ooooo balik kg...weeiiii...salah laa...awk tu balik bandar bukannya balik kg...

Smpai ctu yg lelain lum smpai lg...x lama lps tu Cik Chik sekeluarga smpai dgn dituruti oleh Pak Pong ngan Cik Yah. Kecoh ler umah dibuatnya. Rupa2nya ari nie besday Cik Man yg ke brapa ek Cik Man? Moga panjang umor dan dimurahkan rezki yer Cik Man...

Dh ramai2 tu, kejap jer biskut coklat chip rangup aku tu berada dlm bekas kuih...muffin pon camtu gak...Cik Pong siap amek plastik...siap tapau 2 ketoiii...seronok tgk bila dowang sumer makan biskut ngan muffin tu...Cik Yah sibuk laa tanya resipi? Alaaaaa...x leh bisnes laa cam nie...

Tunggu lembu yg dh siap sembelih tu smpai utk dilapah lmbat laa plak...abah dh hot jer...dh dkt zohor gak rasa2nya lembu tu sampai...

Cik Lily smpai lambat sbb dowang g Bkt Gambir, ada kematian pak cik Cik Lan...oleh kerana muffin ku itew dh abis (laku btul jualan aku ari nie...) aku pon tepon umah tanya kalu2 muffin aku ada berbaki lg...EE ckp ada lagi...aku pon soh hubby g amek jap...keciann Cik Lily x merasa muffin ku itewww...

Lps dowang makan...Cik Lily nk balik umah dlm...nk potong kek ari jadi Ajim...dia soh kami dtg sekali...wokeyyyy...hubby ajak balik umah dulu...nak mandi...badan dh melekit2...smpai umah Icu & Family xder...g umah mak long @ Kulai, EE tgh tunggu Ariff @ Aman sampai dr Kt Tinggi lps tu nak balik KL dh. Sok kena keje...cuti x der...nak buek camnor.

Lps dh mandi2 g umah dlm. Potong kek lps Maghrib, Cik Yah soh bawak balik lepat ngan sambal goreng, sodapppp. Dh tu, 2A mcm biasa laa...BP Mall laa destinasi kami seterusnya...cuci2 mata jer...2A spt ler cd game utk PS dowang...aku? dpt penat jer...

No comments: