Saturday, December 27, 2008

Pre-marriage Tan May Ling & Goh Sau Yeong

Jemputan dari office mate merangkap anak bos aku, Ms Tan May Ling yang bakal melangsungkan perkahwinan beliau dengan Mr. Goh Sau Yeong pada 03.01.2009 depan. Wedding banquet nie diadakan @ Futuna Restaurant & Cafe. Ni kira pre-marriage occation beliau laa…(maaf jika tersilap sbb not very sure with Chinese tradition).

So...Ms Tan dh pesan soh bwk hubby skali. Aku mmg awal2 lg dh cakap ngan hubby nak ajak dier g, tp hubby aku nie mcm biasa laa…mmg kurreengg skit kalu nak joint program aku. Sblom nie pon kalu aku ajak ada jer laa dier punya alasan. Tapi aku x kiraaa….dier nak nak ke…dier x nak ker…dier kena nak gak. Asyik g sorang jer…segan laa aku.

Ketat jer muka hubby aku ptg tu.

Lebih2 lagi bila si Aqeef lak buat hal nangis2 nak ikut. Si abg Aqmyl k jer (suka bukan main lg sbb mlm nie adik aku dh ckp ngan dier nak ajak g makan McD). Si adik pon mula k jer…skali bila aku dh siap, masuk bilik nak salam ngan dier yg sdg syok ngadap game…leh dier buat hal lak. Nangis jerit2 nak ikuttt. Agaknya dier tgk mama dier glam abiss…tu yg dier meroyan sakan. Tinggalkan jer laa….nk buat camner. Aku tepon mak lps tu dier ckp Aqeef nangis sampai muntah2. Hehehehe…anak aku tu mmg ler kalu nangis mesti sampai muntah.

Jln siap jammed lak, so…smpai pon agak lewat. Nasib baik majlis lum mula lg. Manas dh sampai, bwk anak dier jer. Table utk 10 org tu cuma utk kt berempat jer. Our boss, Mr Tony Tan siap pesan, kalu x abis makan dier soh tapau bwk balik. Menu dier mcm biasa, ada 8-9 set kalu x silap aku; nasi goreng, masak taufu telur, sayur, chap chai, ikan siakap sweet sour, udang goreng mentega, sotong goreng tepung, tom yam ngan ayam goreng + lemon.

Gila babas kalu dpt abiskan sumer tu. Mmg makan besorrr laa ktorg malam tu. Yg utk Chinese, set dorang lain laa. Yg dorang last skali sbgai dessert dpt ais krim. Ktorg x dpt pon….sodih mak cik x dpt mkn ais krim mlm tu.


Muka kekenyangan...burppp...

Yg leh buatkan aku hangin malam tu sbb aku dh ckp ngan budak pompuan yg serve malay food utk ktorg mlm tu. Lps dier dh kuarkan 3 set mknan, aku soh dier bwk masuk dulu maner yg ktorg x habis makn, soh dier bungkus dulu…boss aku dh ckp leh tapau kan tdi. Mmg laa dier bawak masuk mknn tu tapi rupa2nya dier x bungkuskan lagi pon. Sampai laa majlis abis, ktorg pon nak balik laa kann…takkan lak nk tinggal tolong kemas2 meja lak kann…tunggu budak pompuan tu kuar ada laa dlm 5 minit…dier kuar lekkkss jer dier tanya, dh nak balik yer? Yo laaa cik kak oooiiii…lps tu aku tanya mana food yg aku suruh bungkus tuu…dier ckp blom bungkus lg…nak yg mana 1. Ehhh…budak nie…aku tgk tdi yg banyak lebih nasi goreng, udang, sotong, ngan tomyam.

Yg lain2 x yah laaa. Lps tu dier ckp tunggu jappp. Kena tunggu lagi. Eeeeee…kan aku dh pesan awal2 tdi soh bungkus…bungkus jer laa siap. Mcm Chinese sblh meja ktorg tdi, bila x abis jer makan waiter jaga veterian food tu trus jer bungkus. Yg budak pompuan Melayu leh buat slmber bongekk jer.

No comments: