Sunday, December 7, 2008

Persiapan Menyambut Aidiladha 2008...Part 2

Hari Ahad tu, awal pagi mak dh bahagi2kan tugas. Ada yg kena buat tu...ada yg kena buat nie...aku???...aku kan jadi event manager...sumer aku main larong jer...sumer aku bole buat...keje yg paling aku suka...basuh pinggan...pantang nampak pinggan dlm sink...mesti aku basuh...selain tu bab basuh kain...aku pon suker gak...nak citer skit nie...kalu time raya kan baju byk kan...aku x kesah basuh kain smpai mlm2 buta pon...raya lps smpai kul 2, aku leks jer...tu yg mak sayang kat aku...puji diri sendiri jap yer...jgn mara aaaaaa....tp dlm pd dier syg kunun2nya tu...keje yg part berat2 nie diserahkan kt aku...yg ringan2 dipastkan kt adik2 aku...boleyyy cam tu???

Ptg tu 2A tdo, aku ngan hubby ambil kesempatan g Carrefour jap. Saja meronda2. Ingat nak naik moto jer...cam zaman bercinta dulu...tp mendung jer...x yah ler yang...baik naik kete jer. Kang jadi mcm smlm...g beli barang nk buat muffin...skali tu kena ujan kt tgh jalan...sampai kt kedai jual brg buat kek & biskut tu lak dh nak tutup...aku main terjah jer...nasib baik mamt yg jaga kedai tu dh cam muka akak nie...dh balik tu kuyup jer....sojokkkkk...

Lps tu, org lain sibuk masak lauk utk Raya sok...aku lak sibuk ngan projek membaking aku tu...buat muffin laa...2-3 ari lps aku menyempatkan diriku ini buat biskut tat & biskut coklat chips rangup tu (kasi kredit utk k.hanieliza kita kerana sudi menyumbangkan resipi biskut yg yummy nie). Muffin nie lak aku amek resipi dr maklang (kena kasi kredit gak kt maklang). Sumer puji sodappp...btullll....bukan nak puji diri sendiri nie...tapi org yg puji...aku menyampaikan ajer d cnie...

Byk gak dpt...ingat nak bwk balik umah my PIL sok...sbb selalunya kalu time raya umah my PIL mmg jadi tumpuan adik beradik abah utk berkumpul...tambahan pulak kali nie Cik Ros & Cik Deen (laa nie berada di Tanah Suci Mekah...sdg menunaikan ibadah haji) buat korban. Abah laa yg jadi wakil mereka so konpem ramai sok kt umah tu.

No comments: