Saturday, December 20, 2008

G JB

Hubby balik dr ngeteh awal pagi td, maser tu aku masih dok main tenet...dier ckp...jom g JB sok...hah...g JB...apsal lak tetiba ajak aku g JB nie???...dh dpt bonus laa tu...yahoooooo...ada chance laa nk kenen2 skit bonus dier nie. Mmg laa aku dh 2-3 kali bg dier hint nak ajak g JB...tapi nk g nie xder kaitan langsung ngan majlis pernikahan Mawi & Ekin yer kengkawan...maap...

Kul 9, jiran sblh umah nie tepon bg tau ada jemputan kenduri aqiqah umah baby sitter Aqeef a.k.a ibu. Alamakkk..buat rosak program jer laa. Hubby cakap, blikan apa2 dulu, bg jer kt Ibu...ckp laa ada hal kat JB. Wokey laa cam tu. So, g blikan kek dulu kt kedai kek @ Tmn Budaya...singgah umah Ibu dulu odw kuar nanti sambil tu salam kaut dulu laa. Mcm x biasa lak.

Singgah makan kt Kedai Makan Nasi Ayam Hj Ali @ Pt Raja. Lapoor laa...kena isi minyak dulu. Bukan kete jer kena isi minyak baru lancar perjalanan, poyot pon cam tu gak. Sambil makan tu sempat laa tgk majlis pernikahan Mawi. Untung si Ekin ti ekkk...dpt kawin ngan "raja"...Raja SMS.

Ckp pasal minyak nie kan...dulu masa minyak mahal...isi RM50 baru smpai separuh tank jer...laa nie time rege minyak dh turun...lebih murah berbanding rege sblm kenaikan beberapa bulan lalu...wahhh...bersinar mata aku bila tgk hubby isi minyak RM50 sblm g tu, dh nak penoh dh... besh...besh...syukur rege minyak dh turun lg. Tapi sungguhpun rege minyak turun...dh jadi murah...keadaan ekonomi x menentu nie...kegawatan ekonomi yg mmg akan berulang dlm tempoh 10 tahun...nak cuti2 malaysia pon kena kawal2 gak kan...senantiasa berjimat yer...

Our destination, cam biasa laa, Aeon Tebrau City. Mcm2 ada. Matlamat utama nk cari handbeg + kasut utk...aku laa...takkan hubby lak nk pakai handbeg. Tapi aku nie jenis yg rambang mata, tgk nie cantik...yg tu pon chantek...kira sumer chantekkk...kalu byk duit sumer skali aku nk borong...termasuk yg tiada dlm listing aku nie...sabo...sabo...tarik napas...hembusss...tarik napas....hembus...nasib baik hubby ader...leh control skit habit aku nie...

Last2 masuk Jusco, 2A mcm biasa laaa mesti nak cari toys baru leh dok diam2 dlm troli. Nampak lak Ben-10, adusss...sakettt dada dibuatnya bila tgk rege dier...bukannya apa...kalu stakat bli 1 tu no halll laaa...mampu...tp kan nyer bole nk bli 1...mesti 2...nak bli dua tu yg aku leh mampussss...

Yg dpt bahagian nyer ari tu kt Aeon Tebrau tentunya 2A laaa. Aku ngan hubby dpt penat jer...Ntah kul brapa yer baru kuar dr ctu...lps tu aku ajak hubby g Tesco xtra kt Plentong tu...kan ada Big Apple Donut. Jadi laa...g jauh2...dr BP ke JB...yg dpt donuts jer...hubby geleng kepala...x abis2 ngan donuts laa awk nie...dia parking kete kt tepi... aku masuk sowang2 jer g bli...hasil rembatan aku kt Big Apple Donuts....

No comments: