Saturday, January 10, 2009

Ari Sedeyyy...

Hari sedih aku gamaknya ari nie. Citernya bermula sejak ari Isnin lps. Tetiba dtg idea nak g berehat2 di tepian pantai. Jadi sblm tdo mlm tu, aku pon ckp baik2 ngan hubby la. Aku dh gunakan nada yg paling menggoda skali wokehh.

Aku: Abgggggg…kita g tepi laut nak x?

Hubby: Nk g mana? PD lg?
Aku: PD x nak laaa….apa kata g Mersing? G Air Papan nakkkk x?
Hubby: mmmm….tgk laa nanti…..nak g bila?
Aku: Kta g ujung minggu nie laa, g CNY nanti ramai owing lak. Lehhhh?
Hubby: mmmm….boleh gak…

Bila hubby ckp cam tu, ati aku nie dh berbunga2 kesukaan laa…bukannya apa, en. Azlan nie kalu ajak g tepi pantai, x brapa sgt laa. Dari berjemur kt tepi pantai, dier lebih rela jenjalan kt shopping kompleks sambil cuci2 mata tgk gadget terkini. Dh paham bonar aku.

Balik keje ptg tdi, dier ajak g C4 dulu. Cuci mata jer mcm selalu. Sambil jenjalan tu aku tanya dier, jadi x nak g sok? Kalu jdi nk bli teabit utk bebudak tu, mcm biasa laa kalu nk g tdo chalet. Leh dier tetiba ckp ngan muka masam jer, "asyik tanya jer nak g ke nak g ker. Kalu nak g kemas jer baju, sok pepagi leh gerak".

Aku terkezut gak, knapa lak mamat nie? Xmakan tghari ke hapa? Hangin x tentu pasal. Diam jer aka dibuatnya, malas nak layan. Kang dilayan jadi kecoh lak. Balik umah, dia buat donno jer. Slamba jer, buat muka xbersalah. Aku dh sedeyyy dh masa tu. Yelah...aku nak berangan jer nak duduk berehat2 kt tepi pantai sambil menghirup udara segar, tetiba leh dier ckp cam tu.

Smpai umah dh kul 8, aku trus melepakkan diri atas sofa kt depan tv, meleleh air mata tetiba. Aku sedeyyyy....sob sob sob...kalu xnak g pon ckp laa awal2, nie x, tinggal sok jer nak g, mlm nie dier ckp xnak g lak. Sob sob sob.

Lps sedey kt depan tv, aku g mandi. Smbung sedeyy lak dlm toilet. Lps mandi dier ckap bebaik jer, kita x yah g esok laa, abg dh tepon kawan abg kt mersing. Angin tgh kuat nie, cuaca pon x menentu. Kurang slamat nk g berehat kt tepi laut. Kita g bulan 2 atau 3 nanti jer. Sok pagi kita g Melaka k.

Hmmmm.....yolah tu. Hilang trus sedeyyy mak nie weiiiii.

No comments: