Monday, January 26, 2009

Hepi Besday Mak Cu!!!!

Yg sebenornya besday adikbongsu ku ini pada 13/02/2009 nanti. Tapi disambut lebih awal berdasarkan kalender Cina. Yolah, dh dier nie dulu mak aku lahirkan sehari sblm raya cina 18 tahun lps. Masa mlm & pagi raya cina tu, mengikut kata mak aku laa leh adik ku itteww buat donno jer ngan bunyi mercun yang berdentum berdentam...syookkk jer dier memejamkan matanya itu....xder perasaan btol laa ko nie mak cu.

Aku kan pernah memainkan dier nie dolu. Bulan posa kan selalu ada Jejak Rasul kan...time tu yg dier kt Tanah Besar Cina. Waktu tgk Jejak Rasul tu laa aku ckp ngan dier, ehhh Iraa, mak & bapak ko ada kt ctu, dorang bagi ko kt mak sbb dorang nk balik Cina, takut nanti x dpt nak jaga ko nanti. Baik ko tgk tul2, ntah2 ada mak ngan bapak ko. Adik aku nie kan kalo korang nk tau dier nie mmg mcm cina dh, ngan kulit putih, hujung kening tu siap ada terangkat sket. Kalu g beli roti kt kedai cina, siap tokey kedai tu leh cakap cina ngan dier. ehhhhh....melalut jap aku dibuatnya, citer tdi tu blom abis lg. Masa nak buka posa tu, dier siap xnak turuj berbuka sesama, bila mak aku tanya kenapa dier ckp dier sedih. Lps tu leh tanya kt mak aku ngan muka sedeyyy dier, btul ke Ira nie anak cina? Gelak tull ktorg dibuatnya. Berjaya aku menakut2kan dier....

Laa nie dier tgh mengikuti program PLKN kt Kem Desaru. Nie pon klakar gak. Mana x nyer dh ler dier nie sek kt Desaru dr Form 1 sampai laa Form 5, tup tup kena g PLKN kena kt Desaru gak. Busannn jer muka dier.

Apa2 pon, Hepi Besday duhai adinda yg ku sayangi. Moga berjaya memperolehi keputusan yg cemerlang dlm SPM yg bakal diumumkan idak brapa lama lg. (....ucapan gediks gitew....)





Jgn marah aaaaa.....

No comments: