Sunday, January 4, 2009

Rosak program lorrrr....

Pepagi tu ingat nak g pasar…nk cari pokok. Leh lak si Aqmyl beria2 nak ikut.

Mama: Aqmyl x leh ikut, mama g jap jer.
Aqmyl: Myl nk ikut gak (ngan muka sedih dier)
Mama: X leh, mama ngan ayah nk g naik motor jer nie. Mana muat.
Aqmyl: Napa laa ayah nie bli motor, asyik naik motor jer. Kalu x der kan leh g naik kete.

Last2 bukan si abg jer nangis nk ikut, ngan si adik skali leh nangis gak. Agaknya minggu nie blom bwk dorang kuar lagi kot, asyik kena tinggal kt umah. Dah ler mlm tdi ktorg g Kluang tgk Cik Ros & Cik Deen yg baru balik dari menunaikan fardu haji, dorang x ikut lak, kepenatan sbb tghari tdi g BP Mall ngan adik aku.

Aku pon signal pd hubby, xjadi g pasar, aku siap2kan dorang, salin baju & sluar, bwk dorang g The Summit. Hubby pon nak g kedai games, nak tukar control PS yg baru bli last week. Seronok laa 2A bila g kedai games tu…mula dorang buat cam hubby ader syer kt ctu. Nk bli cd games ikut suka jer. Lps tu masuk The Store sbb nak blikan alatulis. Lps tu mcm biasa laa, makan di McD. Aku sefamili kan Duta McD. Jgn x tauuu.....

Masa makan tu, ada 1 couple depan meja ktorg. Yg si awek tu badan semangat gak. Makan punyalah selera, yg si bf tu pon leh tahan gak makannya. Dlm ati nie ada gak ngutuk2 dorang. Dh ler ngan ada belon besar warna biru lg yg dorang bwk. Aku yg ada anak nie pon kalu dpt ballon pon maleh jer nk usung benda tu kehulu ke hilir…yg dorang nie leh slamber jer bwk. Skali tu tume dorang bangun barulah aku perasan yg si lelaki tu sepupu aku…anak pada pakcik aku, Cik Mang @ Muar. Ceewwaahhh…dating ngan tunang sampai ke BP. Dorang berdua nie baru bertunang pada 25.12.2008 yg lps. Kali x silap aku yg si Hakim nie keje @ Melaka, yg tunangnya nie lak keje kt Tampoi.

Aku ckp ngan hubby, tu kan sepupu mama. Laki aku leks jer cakap, haa tu lah kalu x kenal sedara, jumpa pon dier buat x tau jer. X campur masyarakat. Sblom nie hubby ada gak komplen cakap yg anak2 Cik Mang nie kalu jumpa (xkira lah samada dorang datang umah ker atau ktorg yg dtg umah dorang) leh buat donno jer ngan dier. Hangin laa my hubby tu.

Skali tu rupa2nya dorang singgah umah lak. Aku dok gelakkan laa bila nmpak si Hakim nie turun kete, aku trus ckp, laaa…btullah mamat nie yg ku jumpa 2 The Summit tadi. Yg dia nie terpinga2...laa…bila?...kt McD Summit tdi laa. Yg tunang dier pon gelak2 control gtu…akak yg meja depan tdi tu ker?...haaa…amek ko, kan dh segan.

No comments: